Bullet Rabbit
Bullet Rabbit
Tak tohle auto vám asi nemusím zdlouhavě představovat. Ten, kdo se o tuning aut opravdu zajímá, ví o téhle káře už snad skoro úplně všechno. Poté, co Adam Králík, stvořitel této placky, vyjel na první sraz, nemá o obdivovatele rozhodně nouzi. Tohle auto je v tolika směrech extrémní a jedinečné, že si obdiv zaslouží minimálně na 150%. A toho si všimli i producenti nového klipu zpěvačky RIHANNY, který se jmenuje stylově SHUT UP AND DRIVE. Kontaktovali Adama a nabídli mu účinkování jeho Rabbita v tomto, závodnicky laděném, videoklipu. Slovo dalo slovo a tak můžete třeba na internetu tento klip shlédnout. A protože vám čtvrtletně nabízíme i DVD, nezapomeňte se mrknout na Rabbita v akci a shlédnout pár pohyblivých obrázků.
Pustit se do projektu, z něhož na konci vyjede úplně jiné auto, to chce opravdu odvahu. Ale nejen tu, ta by rozhodně nestačila. Zapotřebí je také zručnost, prostředky, technická způsobilost znalostí
konstruktéra, hodně času a odříkání a na závěr i pár přátel, kteří dokáží řádně máknout. V předchozí větě jsem použil slovo konstruktér, které jsem snad v tuningovém časopise použil poprvé, ale v tomto případě se na Adama hodí dokonale. Takto rozsáhlá úprava si zaslouží spíše verdikt „výroba nového auta“ než použití obecného názvu tuning. No posuďte sami.
Zde předkládám zásadní změny Rabbita. Výrazně snížená střecha (1100mm v kohoutku), přední náprava ze Škody Felicia s komponenty z VW Golf třetí generace, jako zadní náprava použita přední náprava z VW Vento VR6 a motor, posunutý před zadní nápravu opět z modelu Vento VR6. Myslím, že už i tyhle změny by byly hodny obdivu. Jenže to jsme teprve na začátku.
V první řadě musím Adamovi poděkovat, že i přes totální přestavbu karoserie je na první pohled vidět, že se jedná o Škodu Rapid. Zachoval totiž jeho hlavní linie a prolisy. Hned vpředu mě zaujala přední světla, která jsou netradičně posazena vertikálně a původně se měla vozit na nové Octavii. Jejich tvar změnilo odříznutí blinkrů a přehození stran umístění. Zástavba xenonů nesmí chybět. Přední maska chladiče je do zcela pozměněného čela zasazena vkusně, jen prohnutým nerezovým listům bych dal z mého hlediska hodnocení tak 80%. Spodní část, včetně prolisu na RZ je vyvedena ovšem dokonale. Tento fakt podtrhuje absolutní absence nárazníku a boční nádechy v široce vyboulených blatnících jsou podle mého názoru uměleckým dílem.
Tím jsme se dostali k bokům. Jejich členitost a nafouknutost dobře ladí s původními linkami sériové karoserie. Již od začátku dveří nastupuje zlom, který vrcholí před zadním lemem blatníku, kde se z něj stává výrazná a plně funkční vzduchová kapsa, jejíž hlavní náplní je chlazení zadních brzd. Mohutnost prahů byla rozbita ostrým prolisem. Pokud se detailně podívám na tvary mohutných blatníků i s jejich strhnutým lemem, musím zde ještě jednou, a asi ne naposledy, vzdát hold karosářské práci Leoše Horehledě. Zadní zkrácená část je také zcela nová, ovšem tak jako u předku i zde zůstalo několik sériových prvků. Hlavním je ona odtrhová hrana, která je v sérii z černého plastu a Rabbit se jí může pochlubit v plechové podobě a proužkované výdechy v kapotě. Zadní lampy Adam použil z řady výrobků Hella, která se prodává jako universální sada. Ta je navíc zhotovena v moderní LEDdiodové technologii. Spodní část je opět bez nárazníku, který vystřídaly dvě oválné koncovky a uprostřed umístěný otvor, skrz který prosvítá hrnec poslední části výfuku. Tak to jsem v rychlosti poukázal na detaily, které jsou na první pohled vidět, teď se zaměřím na ty další.
Snížení střechy není jen tak jednoduchou záležitostí. Nestačí ji jen říznout ve sloupcích a posadit níž. Díky šikmému ukotvení všech sloupků by vám vršek střechy propadl dovnitř do interiéru. Musíte proto střechu rozříznout v půli jak podélně, tak napříč a vsadit do ní pláty plechu, připomínající ve svém výsledku kříž. Až po takto řádně rozšířené střeše ji můžete posadit na snížené sloupky. Další překážkou je velikost původních skel. Ta jsou nyní o řádných pár centimetrů vyšší. Někdy se používá jako jejich náhrada plexi. Adam se ovšem rozhodl pro náročnější, zato dokonalejší verzi. Všechna skla dokázal zkrátit na požadovanou míru. Dovedete si asi představit, kolik kusů asi spotřeboval, než se mu to dokonale povedlo. No, hodně! Než se podíváme do kabiny, otevřu pro vás ještě virtuálně přední kapotu. Ta se neotevírá do strany, tak jako v sérii, ale moderně, pomocí hydraulických vzpěr, směrem k přednímu sklu. Přední část bývalého zavazadlového prostoru je zabrána krytem náporového chladiče, za ním se nalézá hliníková nádrž na palivo a hned vedle baterie. Na vrcholech podběhů se nyní vztyčují nové domečky pro ukotvení štelovatelných tlumičů KW zakotvené v systému McPherson. Tlumiče mají všechny možnosti nastavení jak výšky a tuhosti, tak odklonu. Kola dělají auto, jak jinak, že? Nafouklé blatníky vyplňují beze zbytku kola MAK o rozměrech, vpředu 8x18 a vzadu dokonce 9x18. Pneumatiky Nankang se liší jen minimálně. Přední osa 215/35 R18, zadní 225/35/ R18. Skrz pět loukotí vpředu lze spatřit 330mm kotouče se čtyřpístkovými třmeny MD Components a vzadu 300mm disky, opět se čtyřpístkovými třmeny, tentokráte od firmy Alcon.
Do takhle zmáknutého a individuálně poskládaného zevnějšku nemůžete dát upravený původní interiér. To by bylo jako pěst na oko. Mezi tím, co byla karoserie v lakovně, se do další zakoupené karoserie začal vymýšlet nový design interiéru. Celá palubní deska je zcela originálního tvaru a je vyrobena z laminátu. Její horní část je navíc potažena kůží. Aerodynamický štítek přístrojů ukrývá rychloměr, otáčkoměr a stav paliva v nádrži. Mohutná, zužující se směrem dolů, palubní deska je osazena třemi přídavnými budíky, dvouDINovým DVD Panasonic, stihačkovými vypínači a zkrácenou řadicí pákou, které vymezuje prostor manévrování kulisa od firmy Milotec. Firma MOMO dodala tříramenný volant a hlavici řadicí páky, zato Sparco hliníkové pedály a čtyřbodové pásy. Ty leží na sedadlech původem ze Subaru Impreza. Už jsme si zvykli na tapecy potažené kůží, či alcantarou, ale kombinace karbonu s kevlarem se často nevidí. Vše je perfektně sladěno.
Netradičně v interiéru se budeme zabývat popisem motoru. Ten je totiž umístěn hned za předními sedadly. Nebýt jeho odhlučnění díky karbonovému krytu s průhledným plexisklem, moc byste si v autě asi nepopovídali a v létě se doslova upekli vedrem. V plánu je ale už zástavba klimatizace, která bude mít díky zmíněným podmínkám dost práce. Teď snad jen několik technických údajů k agregátu. Jak jsem již na začátku naznačil, jedná se o šestiválec do V, uložený před zadní nápravou napříč v samostatném rámu, jeho objem je necelých 2.8 litru a výkon po up-gradu v podobě K&N vzduchového filtru, chiptuningu a výfuku vlastní výroby, 200 koní. Plastový kryt motoru je lakován do barvy karoserie, tedy originální oranžové Lamborghini, s leštěnými částmi sacího potrubí, alternátoru a dalších dílů.
Co říci na závěr k takovéto střele? Snad jen to, že se Adam za dva roky poctivé práce na tomto projektu nemusí rozhodně stydět a právem si může vychutnávat ocenění nejen porodců v různých soutěžích, ale také dalších návštěvníků na srazech a dokonce i televizních diváků, díky účinkování ve zmíněném klipu, který obíhá celý svět.